Donnerstag, 7. April 2011

تازه نفس ها مستندی از کیانوش عیاری/ تهران در تابستان 1358بدون سانسور

برای دیدن فیلم روی لینک زیر کلیک کنیم

راستی توی فیلم زهرا خانوم کابوس بچه های سیاسی جلوی دانشگاه رو هم نشان میده که معرکه گرفته. تا حالا فکر میکردم اصطلاح "زهرا خانوم" اما گویا واقعی بود. لول

تهران در تابستان 1358 نسخه بدون سانسور نادا بلاگ
تازه نفس ها«تازه نفس ها» مستندیه از کیانوش عیاری که روایتگر تصویریه از تهران در تابستان 1358. روزهایی که تازه انقلاب 57 پیروز شده بود و هنوز قدرت حاکمیت اسلامی «تفاوت ها» رو سرکوب نکرده بود. همه از هر حزب و جناح و گروه و طرز تفکری دارن با هم بحث میکنن، پوشش آزاده، کتاب و روزنامه آزاده و گاهی وسط دیدن فیلم شک میکنی که آیا واقعا اینجا تهرانه یا پاریس؟
چندی پیش شبکه چهار ایران این مستند رو با حذف حدودا یک سوم فیلم پخش کرد و عملا با حذف «متفاوت ها» تقریبا دیگه تفاوتی بین تهران 58 و ایران 89 دیده نمی شد. نسخه هایی از این فیلم رو میشه توی اینترنت پیدا کرد که همه آرم شبکه چهار رو دارند و همه سانسور شده هستن. تصمیم گرفتم نسخه کامل این مستند رو برای نخستین بار در اینترنت منتشر کنم و از دوستانی که این فیلم رو دانلود میکنند و روی سایتهاشون قرار میدن تقاضا دارم حداقل رعایت امانتداری و ذکر ماخذ رو انجام بدن.
در پایان باید توضیح بدم که به نظر میاد این فیلم هیچوقت به طور کامل تدوین نشده باشه. در تیتراژ اسم گوینده اومده اما روی فیلم هیچ گوینده ای صحبت نمیکنه. در چند دقیقه پایانی فیلم هم صدا قطع میشه و بعد از چند ثانیه موزیک جاش رو میگیره. در هر صورت این کامل ترین نسخه موجود از این فیلمه:
از سرور مدیا فایر دانلود کنید

شادی يوسفيان، عکاس، گرافيست، بازيگر و هم خوان گروه کيوسک و همسرش اردلان پايور که در گروه کيوسک نوازنده پيانو و آکاردئون است، خود تشکيل يک گروه موسيقی داده اند به نام: «ايندو
http://www.facebook.com/eendomusic
ایندو - عشق آسمانی

1 Kommentar: