دانلود فیلم روبان سفید در 4 فایلThe White Ribbon
پاسورد دانلودpassword
joinmovie.com
DOWNLOAD LINKS:لینک دانلود
بعد از دانلود 3 فایل 200 مگا بایت و 1 فایل 96 مگابایت فیلم حدود 700mbرا با KM- playerکی ام پلیر میتوان دید. فیلم به زبان اصلی آلمانی است البته زیرنویس به فارسی، انگلیسی و ... در اینترنت با کمی جستجو یافت میشود.
Palme d'or 2009 : LE RUBAN BLANC de Michael Hanekeمصاحبه با هانکه با زیرنویس فرانسه
Das weisse Band/A fehér szalagتماشای آنلاین به زبان آلمانی با زیرنویس
روبان سفيد؛زايش فاشيسم/ شهرام تابعمحمدى
ميكائيل هانكه در «روبان سفيد» مثل تمام فيلمهاى قبلىاش بهسراغ سرچشمه پلشتىهاى جامعه انسانى مىرود. پيش از اين فيلمهاى بسيارى درباره ی فاشيسم و آلمان نازى ديدهايم، اما تعداد بسيار كمى از آنها به سراغ سرچشمه فاشيسم رفتهاند. دليلش هم بسيار ساده است: وقتى بهسراغ ريشههاى فاشيسم برويم به مناظر بسيار آشنايى از زندگى روزمره ی خودمان برمىخوريم كه تاكيدى بر اين واقعيت است كه برعكس تصور غالب فاشيسم هنوز نمرده و تنها مترصد فرصت ديگرى است تا با تمام قوا سر بلند كند. اين را هانكه خود در مصاحبهاى (آبزرور، 25 اكتبر 2009) به بهترين شكل بيان مىكند: «تصادفى نبود كه من اين دوره از تاريخ را براى داستانم انتخاب كردم ... در اين دوران است كه نسل نازى متولد مىشود، اما قصد من اين نبوده كه داستان را محدود به همين دوران و همين يك دهكده نشان بدهم. من مىتوانم بهخوبى همين فيلم را درباره ی ايران در دوران كنونى بسازم و همين پرسش را دوباره مطرح كنم: بنيادگرايى چگونه آغاز شد؟....يكى از بهترين متخصصان سينماى هانكه، هارى كونزورو منتقد فيلم روزنامه گاردين است. او در مقاله بسيار زيبايش «قرمز سفيد قرمز» (گاردين، 31 اكتبر 2009) پس زمينه فرهنگى كه به سينماى هانكه منجر شد را به بهترين شكلى توضيح مىدهد. نظريه او بهطور خلاصه اين است كه متفقين بعد از تمام شدن جنگ جهانى دوم تصميم گرفتند اتريش را نه بهعنوان همكار نازىها، بلكه به صورت قربانى اين نظام تصوير كنند. اين بود كه بيش از نيم ميليون عضو حزب نازى را بى هيچ مجازاتى بخشودند. اين كار باعث ادامه حيات تفكر فاشيسم در زندگى روزمره ی اتريش شد. ادامه حيات فاشيسم را نهتنها در سياست، بلكه در دايره ی هنرى و روشنفكرى اتريش تا به امروز مىتوان پيدا كرد. از سويى كورت والدهايم رئيس سازمان ملل در دهه هفتاد و نخست وزير اتريش بود كه معلوم شد از همكاران نزديك نازىها بوده است. از سوى ديگر انجمن قلم اتريش بود كه تحت سيطره ی كامل هنرمندان طرفدار حزب نازى قرار داشت. در اين بين آنها كه نمىخواستند به اين سيطره گردن بگذارند مجبور به رودررويى با آن و با فرهنگ نازى شدند. اين رودررويى به شكل رد ارزشهاى مذهبى مورد تاكيد نازيستها و نشان دادن خشونتى كه در عمق جامعه اتريش مسكن داشت بود. ميكائيل هانكه يكى از برترين هنرمندانى است كه به اين مكتب فكرى تعلق دارد.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen