Samstag, 6. Februar 2016

معرفی فیلم آغوش ابلیس Embrace of the Serpent

فیلم آغوش ابلیس


 
«آغوش ابلیس» (اسپانیایی: El abrazo de la serpiente) یک فیلم در سبک ماجراجویی به کارگردانی سیرو گرا است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.
فیلم سینمایی «در‌ آغوش ابلیس»، محصول کشور کلمبیا، برنده جایزه آستور طلایی جشنواره فیلم ماردل پلاتای آرژانتین شد.
ترجمه فیلم این است: در آغوشِ مار ... یا نامِ سینمایی بهترِ آن: در آغوشِ ابلیس.
فیلم "El Abrazo de la Serpiente" محصول سال 2015 میلادی، یکی از کاندیداهای جایزۀ اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان امسال است به کارگردانی Ciro Guerra کارگردان و نویسندۀ کلمبیایی: داستان یک شَمَنِ سرخپوست که همراه دو دانشمند آمریکایی و آلمانی، به جستجوی گیاهی جادویی و مقدس می پردازند. این فیلم سیاه و سفید، در بخش دو هفتۀ کارگردان های جشنوارۀ فیلم کَن، تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت و برندۀ جایزۀ بهترین فیلم هنری این بخش شد.
«در آغوش گرفتن ابلیس» ساخته سیرو گوئراو از کشور کلمبیا فیلم دو داستان از سال ۱۹۰۹ و ۱۹۴۰ را روایت می کند که در هر دو شمنی آمازونی و آخرین بازمانده از یک قبیله در مرکز داستان است. او سفری با دو دانشمند آلمانی و آمریکایی می کند تا یاکرونا گیاهی مقدس را پیدا کند.


فیلم «آغوش شیطان» ما را به عمق جنگل های تاریک آمازون می برد و مسحور آن می کند. شخصیت اصلی فیلم کلمبیایی به کارگردانی چیرو گوئرا ساحری به نام «کارماکاته» است. او تنهابازمانده مردمش است و با خاطرات، عواطف و تمامی فرهنگش زندگی می کند.
داستان در دو برهه زمانی با فاصله چهل سال روی می دهد که در کدام آن، «کارماکاته» دو اروپایی که برای کشف گیاه جادویی شفابخش به آنجا آمده اند را هدایت و درمان می کند.
فیلم «آغوش شیطان» با فیلمبرداری خیره کننده سیاه و سفید و با ظرافت تمام، جلوه ای از کیهان شناسی و فلسفه زندگی جوامع پیشینیان ما را از دریچه دید بومیان آمازون را پدیدار می کند.
تلاقی این دو دنیا، دنیای بومیان و نفوذ دنیای غربی که در ابتدا یکی رویایی مرگ آور است ما را به پرسش در باره هویت شخصی و جمعی مان وا می دارد. «آغوش شیطان» تصویری شاعرانه و با شکوه از زخم تاریخی نابودی فرهنگ بومیان توسط غرب است و نامزد اسکار ۲۰۱۶ در گروه فیلم های غیر انگلیسی زبان است.


“Der Schamane und die Schlange”


Embrace Of The Serpent - Official Trailer

فیلم در ماه مارس در آلمان به نمایش گذاشته میشود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen