Dienstag, 13. März 2012

داونلود فیلم " پدرم و پسرم " Babam.ve.Oglum

فیلم" پدرم و پسرم " کودتاهای نظامی ترکیه ؛ سرنوشت کمونیستها !

فیلم «پدرم و پسرم» ساخته چاگان ایرماک، محصول سال 2005 ترکیه به ارتباط میان نسل‌ها می‌پردازد. در این فیلم با سه نسل از مردانی روبه‌رو هستیم که دوره‌های مختلف زمانی را تجربه می‌کنند و طی این سال‌ها به بلوغ فکری می‌رسند. چاگان ایرماک، کارگردان این فیلم بخوبی این سه نسل را مورد واکاوی قرار می‌دهد تا بتواند شرایط بحران و تحول هریک را در طول فیلم بخوبی برای تماشاگر آشکار کند.
منتقدی به نام دانا یوردانووا در یادداشتش بر این فیلم نوشته است: به‌نظر می‌رسد در سال‌های اخیر تعداد فیلم‌های ترکیه‌ای که به وقایع دهه 1980 در این کشور می‌پردازند، افزایش یافته است. این فیلم‌ها همه گونه فیلمی را از کمدی تا ملودرام خانوادگی شامل می‌شوند. فیلم بین‌المللی «محرم گولمز» و «سیری ثریا» 2006 ازجمله فیلم‌های مطرحی هستند که این منتقد از میان این دسته فیلم‌های ترکیه‌ای نام برده و فیلم پدرم و پسرم را نیز در همین بین اثر مهمی قلمداد کرده است.
این فیلم بدون این که به ورطه شعارگویی بیفتد، خیلی صمیمی زندگی 2 نسل را به یکدیگر پیوند می‌دهد. در این فیلم، دنیز و پدر بزرگ از دو نسل جداگانه هستند که به مرور تا انتهای فیلم به یکدیگر می‌پیوندند. اگرچه پدر در این میان حذف می‌شود و کارگردان به این ترتیب قضاوت اجتماعی خود را نیز ارائه می‌کند، اما این موضعگیری فیلمساز به هیچ عنوان تماشاگر را آزار نمی‌دهد. فیلم آنقدر داستانک فرعی دارد که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و فضای سنگین معنایی فیلم را به لایه‌های زیرین انتقال دهد. از این داستانک‌ها می‌توان به فصلی اشاره کرد که پدر بزرگ دختر مورد علاقه پدر را به بیمارستان می‌برد و آنها را با یکدیگر مواجه می‌کند تا بتوانند حرفی را که سال‌ها نگه داشته‌اند برای یکدیگر بیان کنند و به نوعی پدر با حرفی فروخورده این جهان را ترک نکند. این نگاه را می‌توان به رابطه پدر بزرگ و دنیز نیز تعمیم داد. حال پدر می‌داند که یک نفر وجود دارد تا بعد از مرگش از فرزند کوچکش نگهداری کند.
 برای خواندن کل مطلب روی تیتر آن کلیک کنیم.
 
داونلود فیلم " پدرم و پسرم " از لینکهای زیر :
part.2
part.3
part.4

داونلود فایل زیر نویس بطور جداگانه :

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen