Mittwoch, 28. Dezember 2011

فیلم کامل نوآمی کلاین "دکترین شوک" را آنلاین ببینیم. + دانلود کتاب به فارسی

فیلم مستند کامل " دکترین شوک" بر مبنای کتاب نوآمی کلاین
فیلم به زبان انگلیسی با زیرنویس اسپانیولی 79 دقیقه در سرور یوتیوب
La doctrina del shock,documental completo
فیلم را در لینک زیر نیز به زبان انگلیسی میتوان آنلاین دید.
http://vimeo.com/18758226

با تشکر از نه خدا، نه دولت و نه سرمایهnaskhad
برای اطلاع بیشتر راجع به کتاب اینجا

دانلود متن کامل کتاب دکترین شوک The Shock Doctrine - Naomi Klein
 لینک دانلود کتاب (با تشکر از دوستی که اطلاع داد لینک قدیمی کار نمیکنه) برای دانلود از سرور فورشرد میتوانید از جیمیل خود استفاده کنید اگر رگیستر نیستید.)




دکترین شوک، ظهور سرمایه‌داری فاجعه، نویسنده : نومی کلاین، مترجم: مهرداد (خلیل) شهابی، میر محمود نبوی. نشر آمه. چاپ ١٣٨٩   دانلود متن کامل کتاب "دکترین شوک" اثر نوآمی کلاین اینجا

برای دانلود کتاب به فارسی

دکترین شوک
دکترین شوک: ظهور سرمایه‌داری فاجعه (در انگلیسی: The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism) نام کتابی است نوشته نائومی کلاین، در مورد «دکترین شوک» و سواستفاده کورپوریشن‌ها (ابر شرکت‌های چند ملیتی) در استفاده از حوادثی چون، جنگ، حملات تروریستی، کودتا و حوادث طبیعی که از آن به عنوان شوک اول یاد می‌کند. در مرحله دوم، بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ با استفاده از قدرت سیاسی و سیاست‌مداران وابسته به خود، با انجام طرحی برنامه ریزی شده و با کاشتن بذر ترس از بُهت و پریشانی و سر در گمی مردم در آن لحظات استفاده کرده و شوک دومی را که چیزی جز تغییرات رادیکال اقتصادی و سیاسی نیست بوجود می‌آورند. در این میان افرادی که با موج دوم شوک، به مقابله برمی‌خیزند با شوک سومی که شامل پلیس، ارتش، زندان و بازجوئی است روبرو و سرکوب می‌شوند.
چاپ اول کتاب در سال ۲۰۰۷ میلادی در ۶۷۲ صفحه و با جلد سخت منتشر شد. اين كتاب به فارسي ترجمه شده و توسط انتشارات آمه در ايران به چاپ رسيده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen