Freitag, 29. Juli 2011

دانلود فیلم روبان سفید در 4 فایلThe White Ribbon

دانلود فیلم روبان سفید در 4 فایلThe White Ribbon
پاسورد دانلودpassword
joinmovie.com
DOWNLOAD LINKS:لینک دانلود


بعد از دانلود 3 فایل 200 مگا بایت و 1 فایل 96 مگابایت فیلم حدود 700mbرا با KM- playerکی ام پلیر میتوان دید. فیلم به زبان اصلی آلمانی است البته زیرنویس به فارسی، انگلیسی و ... در اینترنت با کمی جستجو یافت میشود.

Palme d'or 2009 : LE RUBAN BLANC de Michael Hanekeمصاحبه با هانکه با زیرنویس فرانسه
Das weisse Band/A fehér szalagتماشای آنلاین به زبان آلمانی با زیرنویس
روبان سفيد؛زايش‏ فاشيسم/ شهرام تابع‌محمدى
ميكائيل هانكه در «روبان سفيد» مثل تمام فيلم‌هاى قبلى‌اش‏ به‌سراغ سرچشمه پلشتى‌هاى جامعه انسانى مى‌رود. پيش‏ از اين فيلم‌هاى بسيارى درباره ی فاشيسم و آلمان نازى ديده‌ايم، اما تعداد بسيار كمى از آن‌ها به ‌سراغ سرچشمه فاشيسم رفته‌اند. دليلش‏ هم بسيار ساده است: وقتى به‌سراغ ريشه‌هاى فاشيسم برويم به مناظر بسيار آشنايى از زندگى روزمره ی خودمان برمى‌خوريم كه تاكيدى بر اين واقعيت است كه برعكس‏ تصور غالب فاشيسم هنوز نمرده و تنها مترصد فرصت ديگرى است تا با تمام قوا سر بلند كند. اين را هانكه خود در مصاحبه‌اى (آبزرور، 25 اكتبر 2009) به بهترين شكل بيان مى‌كند: «تصادفى نبود كه من اين دوره از تاريخ را براى داستانم انتخاب كردم ... در اين دوران است كه نسل نازى متولد مى‌شود، اما قصد من اين نبوده كه داستان را محدود به همين دوران و همين يك دهكده نشان بدهم. من مى‌توانم به‌خوبى همين فيلم را درباره ی ايران در دوران كنونى بسازم و همين پرسش‏ را دوباره مطرح كنم: بنيادگرايى چگونه آغاز شد؟....
يكى از بهترين متخصصان سينماى هانكه، هارى كونزورو منتقد فيلم روزنامه گاردين است. او در مقاله بسيار زيبايش‏ «قرمز سفيد قرمز» (گاردين، 31 اكتبر 2009) پس‏ زمينه فرهنگى كه به سينماى هانكه منجر شد را به بهترين شكلى توضيح مى‌دهد. نظريه او به‌طور خلاصه اين است كه متفقين بعد از تمام شدن جنگ جهانى دوم تصميم گرفتند اتريش‏ را نه به‌عنوان همكار نازى‌ها، بلكه به ‌صورت قربانى اين نظام تصوير كنند. اين بود كه بيش‏ از نيم ميليون عضو حزب نازى را بى هيچ مجازاتى بخشودند. اين كار باعث ادامه حيات تفكر فاشيسم در زندگى روزمره ی اتريش‏ شد. ادامه حيات فاشيسم را نه‌تنها در سياست، بلكه در دايره ی هنرى و روشنفكرى اتريش‏ تا به امروز مى‌توان پيدا كرد. از سويى كورت والدهايم رئيس‏ سازمان ملل در دهه هفتاد و نخست وزير اتريش‏ بود كه معلوم شد از همكاران نزديك نازى‌ها بوده است. از سوى ديگر انجمن قلم اتريش‏ بود كه تحت سيطره ی كامل هنرمندان طرفدار حزب نازى قرار داشت. در اين بين آن‌ها كه نمى‌خواستند به اين سيطره گردن بگذارند مجبور به رودررويى با آن و با فرهنگ نازى شدند. اين رودررويى به شكل رد ارزش‏هاى مذهبى مورد تاكيد نازيست‌ها و نشان دادن خشونتى كه در عمق جامعه اتريش‏ مسكن داشت بود. ميكائيل هانكه يكى از برترين هنرمندانى است كه به اين مكتب فكرى تعلق دارد.

Mittwoch, 13. Juli 2011

آنلاین ببینیم. فیلم مستند کوکاکولای خون آشامThe Coca-Cola Case

The Coca-Cola Case - A documentary

نقد فیلم: کوکاکولای خون آشام آوریل سال ۲۰۰۸، امرسون هررا و لوزماریلا لوپز از رهبران سندیکای معلمین در حال رفتن به سر کار هر دو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در دم جان می بازند. به هنگام ترور لوزماریلا هفت ماهه حامله بوده، سه کودک یتیم از وی بجا مانده است. از سال ۲۰۰۲ تا بحال چهارصد و هفتاد فعال کارگری در کشور کلمبیا توسط باندهای سیاه و مزدور به قتل رسیده‌اند. کشور کلمبیا قتل گاه کارگران مبارز است و از این نظر مقام اول را در دنیا نصیب خود نموده است. بطور متوسط هر شش روز یک بار یک کارگر مبارز و سندیکالیست در این کشور به قتل می‌رسد.
این واقعیت وحشتناک، ژرمان گوتیرز و کارمن گارسیا دو مستندساز کلمبیایی (ساکن کانادا) را وامی‌دارد تا این جنایات را در قالب فیلمی مستند (L’affaire de Coca- Cola) به آگاهی جهانیان برسانند.
ژرمان گوتیرز می‌گوید: نقش کمپانی‌های بین المللی در این جنایات غیر قابل انکار است. ردیابی تمامی این قتل‌ها برای ما امکان‌ناپذیر بود. بدین خاطر برای نمونه و بطور سمبلیک مورد کوکاکولا را برگزیدیم. موضوع کوکاکولا روند یک پرونده حقوقی و جنایی پنچ ساله‌است که توسط دو وکیل شجاع و مبارز امریکایی پی‌گیری می‌شود. دانیل کووالیک و تری کولینزورث به نمایندگی از یکی از سندیکاهای کلمبیا، ارشدترین مدیران این غول اقتصادی را متهم می‌کنند که در قتل، شکنجه، گروگان‌گیری و آدم‌ربایی نماینده گارکران در کشورهای کلمبیا، گواتمالا و ترکیه نقشی مستقیم داشته‌اند. در طی چند سال گذشته حداقل هشت تن از نمایندگان کارگری در شعبه‌ای از کارخانه کوکاکولا در کلمبیا به قتل رسیده‌اند.
از چندی پیش کمپانی کوکاکولا تمهیداتی را برای جلوگیری از ساخت و اکران این فیلم اتخاذ کرده است. از جمله پیشنهاد مبلغ هنگفتی به فیلم‌سازان جهت انصراف از ساخت فیلم و فشار بر کانال‌های تلویزیونی جهت عدم اکران فیلم.
به رغم این فشارها “موضوع کوکاکولا” هم اکنون در کانادا بروی اکران است و در ماه مارس در فستیوال فیلم حقوق بشر در پاریس به نمایش درخواهد آمد.
 به قول یکی از منتقدین: بعد از دیدن این فیلم یک چیز کاملا روشن است، نوشابه شما دیگر آن طعم سابق را نخواهد داشت.

فیلم به زبان آلمانی
Der Fall Coca Cola- 86 Min
Dass Coca Cola nicht nur zuckersüß ist, zeigt dieser endrückliche Film über Blut, Tränen und Limonade. Abfüllfabriken in Kolumbien, Guatemala und der Türkei, in denen die Menschenrechte mit Füßen getreten werden, mutmaßliche Kidnappings, Folter und Ermordungen von Gewerkschaftsführern.

فیلم به زبان انگلیسی با زیرنویس فرانسه
l'affaire coca cola 1
l'affaire coca-cola 2
l'affaire coca cola 3
l'affaire coca cola 4
l'affaire coca cola 5
l'affaire coca cola 6
The Coca-Cola Case - A documentary film about Coke and labour rights in the bottling plants.
The Coca-Cola Case - A documentary

فیلم مستند "انحصارات" را آنلاین ببینیم.The Corporation

فیلم مستند کئوپراسیونهای انحصاری "انحصارات" ساخت سال 2003 کل فیلم به زبان انگلیسی
The Corporation - (Full Movie) - 144 Min.
The Corporation is a 2003 Canadian documentary film written by Joel Bakan, and directed by Mark Achbar and Jennifer Abbott. The documentary is critical of the modern-day corporation, considering its legal status as a class of person and evaluating its behaviour towards society and the world at large as a psychiatrist might evaluate an ordinary person. This is explored through specific examples. The Corporation has been shown worldwide, on television, and via DVD, file sharing, and free download. Bakan wrote the book, The Corporation: The Pathological Pursuit of Profit and Power, during the filming of the documentary.
فیلم بالا در 23 بخش
The Corporation (complete, chapters 1 to 23)
THE CORPORATION [23/23] Prognosis
وبسایت فیلم به انگلیسی
فیلم "انحصارات" با زیرنویس آلمانی در 6 قسمت (احتمالا چند قسمت آن کوتاه شده!
The Corporation (1/6) - Kanadische Dokumentation über Einfluss und Manipulation durch
Deutsch untertitelte frei verbreitbare Version)
The Corporation (2/6)
The Corporation (3/6)
The Corporation (4/6)
The Corporation (5/6)
The Corporation (6/6)
وبسایت فیلم به آلمانی
توضیح فیلم به زبانهای مختلف در ویکیپدیا
The Corporation